Systemy nawilżaczy HumiFog firmy CAREL dostarczono do NEWAG Nowy Sącz. Nowoczesna lakiernia wagonów wymaga precyzyjnej kontroli  temperatury i wilgotności wewnątrz kabin malarskich dla utrzymania maksymalnej niezawodności i jakość procesu malowania.

Kluczową cechą grająca decydującą rolę w procesie malowania jest całkowita nieobecność cząsteczek silikonu w otoczeniu. Jeśli gromadzą się one na malowanej powierzchni, uniemożliwiają farbie krycie, tworząc wgłębienia na malowanym metalu zwanymi efektem „rybich oczu”. Dzięki nawilżaczom „bezsilnikowym” nie powstaje defekty, a odpowiednie nawilżenie zachowuje właściwą konsystencję farby zapewniając lepsze krycie.

Zapewnienie odpowiedniej wilgotności powietrza decyduje o jakości malowania. Zbyt wysoka wilgotność może spowodować, że warstwa nałożonej farby będzie zbytnio rozrzedzona, powodując powstawanie drobnych „kieszeni” płynu, który parując podczas suszenia w piecu powoduje defekty i tworzenie się małych wgłębień w malowanej powierzchni. Z drugiej strony, za niska wilgotność względna powoduje przedwczesne parowanie wody w kroplach rozpylanej farby, zmniejszając jej płynność i zdolność krycia.

Dokładna kontrola wilgotności powietrza oznacza zatem większą kontrolę nad procesem malowania i jakością efektu końcowego. Dlatego kabiny malarskie powinny być wyposażone w systemu wentylacji i nawilżania o zmiennej wydajności, w zależności od warunków klimatycznych.

Nawilżacze adiabatyczne minimalizują również zużycie energii.